Curacao met een tegenvaller - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sebastiaan Poppe - WaarBenJij.nu Curacao met een tegenvaller - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sebastiaan Poppe - WaarBenJij.nu

Curacao met een tegenvaller

Door: sebastiaan

Blijf op de hoogte en volg Sebastiaan

15 December 2008 | Nederland, Amsterdam

Hallo mensjes!
Hier weer even nieuws van de statendam. Vandaag dan eindelijk in curaçao, de plek waar ik op zat te wachten, want hier woont een oud klasgenoot en zeer goede vriend van mij, samen met z’n vriendin! Ik heb echt heel de reis hiernaar uitgekeken, en vandaag was de grote dag. Helaas kreeg ik alleen gisteren te horen, dat Jacco dus vandaag gewoon de hele dag moest werken omdat er een zekere hoge pief, in ons land ook wel bekend als Harry Potter, ook een bezoekje aan Willemstad ging brengen. Maar gelukkig kwam Nadia om 11 uur aan boord, en heb ik haar eerst in 1 uur het schip in sneltreinvaart laten zien van boven tot onder, en van voor tot achter, en we hadden zelfs nog tijd voor een bakje koffie!
Daarna dan toch lekker de wal op, Jacco verwachte rond 4 uur klaar te zijn. Dus ik met Nadia in de Patrol, de pooier bak van Jacco, eerst even naar het centrum. Daar hebben we even rond gelopen en vervolgens ons tegoed gedaan aan wat Hollandse snacks. Voor Nadia een broodje kroket, voor sebas een broodje kroket, een broodje frikadel speciaal, een omelet en een broodje kaas! Toen in de pooierbak gesprongen en al toeren door het prachtige landschap van Curaçao richting Jacco en Nadia ’s penthouse gereden.
Ik kan jullie zeggen, die heeft het mooi voor elkaar daar met zijn vrouwtje en niet te vergeten Cinco (klinkt als Sinko) hun zwartharige dochter met 4 poten. Daar hebben wij eens even ontspannen bijgepraat over dit en over dat, en over zus en over zo. Om 4 uur Jacco bellen, maar die had het slechte nieuws dat het wel 6 of 7 uur zou worden. Wij dus nog even bijgepraat met de buurman, ook een Zeeuw! Ondertussen Jacco zijn 4e speeltje, zijn mountainbike, ook nog maar even bezichtigd, en ook dat heeft ie wederom weer mooi voor elkaar!
Om 6 uur zijn we maar eens richting de kazerne gaan rijden, want die wilde ik ook wel even zien, maar onderweg het slechte nieuws dat het misschien 8 uur zou worden. Toen vonden Nadia en ik het wel tijd om toch dat buikje weer te voeden, en zijn wij naar de Gouveneur gegaan. Een prachtig restaurant, waar we best aardig hebben gegeten, met uitzicht over de bootjesbrug. Toen kregen we het dramatische bericht dat Jacco dus nog steeds niet weg mocht op de kazerne, en dat ik hem gewoon niet kon zien vandaag! Ben je zo dichtbij, is er gewoon geen mogelijkheid om elkaar eens even te spreken! Wat was dat waardeloos zeg! Dit was echt de tegenvaller van deze hele stage, want ik had hier echt naar uitgekeken, en dat geld ook voor Jacco en Nadia. Ik heb met Nadia een hele leuke dag achter de rug, maar toch jammer dat we Jacco dan weer net niet konden zien!
Maar ja, ik begreep dat hij in februari naar ons koude kikkerlandje komt, dus dan wachten we daar maar op. Kijk nog even naar de foto kiekjes die Nadia en ik geschoten hebben, en terwijl ik dit laatste stukje typ, vertrekt onze trekschuit naar Aruba om daar morgen weer aan de meren in Oranjestad. Woensdag wordt een zeedag, donderdag Grand Turk, vrijdag een zeedag en zaterdag Fort Lauderdale waar de vliegreis naar huis begint!
Als alles dan goed verloopt zet ik zondag om kwart voor 10 ’s ochtends weer voet op Nederlandse bodem!! Kortom, jullie zijn weer up to date, ik zal nog wel wat laten weten voor ik terug kom en anders zie ik jullie thuis weer!
Voor nu, ik duik de bar ik want mijn schoolverslagen zijn klaar, bedankt voor uw aandacht en tot ziens!

  • 16 December 2008 - 04:08

    Nadia:

    We hebben idd een super dag gehad en khoop dat je ondanks het rottige bericht dat je Jacco niet kon zien, toch hebt kunnen genieten van je dagje Curaçao.... Ik heb iig een top dag gehad waarin ik onwijs veel met je heb gelachen en heb gepraat. Sebassie ;) je bent de goeiste, en ik hoop dat ik je snel weer kan zien :)

  • 16 December 2008 - 09:40

    Daphne:

    Is dat even een tegenvaller.. ! Gelukkig heb je het toch nog leuk gehad;)
    Geniet nog maar lekker van je laatste daagjes in dat warme weer, voor je het weet ben je weer helemaal gewend in dat koude kikkerlandje hier..!
    Ben natuurlijk erg benieuwt om je spannende avonturen life te horen^^
    Tot snel!
    Liefs Daphne

  • 16 December 2008 - 21:14

    Fam. Missiaen:

    Oh wat een tegenvaller !!
    Gelukkig wel een broodje kroket en heel leuk gezelschap ,Nadia.

    Tot ziens as zondag op schiphol

    Fam. Missiaen Hulst

  • 17 December 2008 - 10:45

    Pa En Ma:

    hoi Sebas, jammer dat de plannen in het water zijn gevallen!!Je hebt gelukkig wel een leuke dag gehad en mooie foto's gemaakt! Tot gauw!

  • 29 December 2008 - 18:15

    Sjoerd:

    Hee kerel! Hoe ist nou?... Alweer bijna terug in Nederland?... Als je zin hebt mag je snel eens een biertje bij me komen doen in Hein(e)kenszand, want das echt veel te lang geleden! Succes nog de komende dagen!

    Groetjes Sjoerd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sebastiaan

Heej beste mensen, Ik begin binnenkort aan mijn 2e en laatste stage voor mijn opleiding maritiem officier. Het is de bedoeling dat ik gedurende 6 maanden mee loop met de werkzaamheden aan boord. Dit gaat dan voornamelijk om het werken op de brug(lees:stuurhuis) om te navigeren(lees:de weg vinden)en in de machinekamer, om te assisteren bij onderhoud en reparatie's Hier zal ik mijn handen wel aan vol hebben, maar mocht ik een momentje hebben, dan zal ik hier het een en ander proberen bij te werken! Greetz poppe

Actief sinds 12 Juni 2008
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 22265

Voorgaande reizen:

18 September 2011 - 20 December 2011

1e reis als 3e wtk!!

03 Februari 2010 - 12 Juli 2010

Jumbo Javelin

01 Augustus 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: