Panama Canal - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Sebastiaan Poppe - WaarBenJij.nu Panama Canal - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Sebastiaan Poppe - WaarBenJij.nu

Panama Canal

Door: sebastiaan

Blijf op de hoogte en volg Sebastiaan

06 November 2008 | Colombia, Cartagena

Positie: 010°24.27’ N / 075°31.98 W Status: docked in Cartegena - Colombia 15:30
donderdag 6 nov. 08
Goede middag allemaal!
Hoe is het daar? Hier gaat het in ieder geval prima! We liggen nu in Colombia! Het is hier weer een hele andere wereld, maar wel apart om te beleven! Vandaag nog even de stad in geweest, en iedereen probeert je wel wat te verkopen. Maar toch nog wel wat souvenirtjes gekocht voor de mensen die thuis zitten.
Gister was eigenlijk de mooiste dag! Want gisteren gingen we door het Panama kanaal! Dat is echt heel mooi om door te varen!! Om half 9 hadden we de eerste sluis, die door het thuis front werd gevolgd op de webcam! We hadden al een briefing gehad op de brug de dag ervoor, want het is toch wel een project om er door te gaan. Niet te begrijpen hoe ze dat hebben kunnen bouwen zonder kranen en machines. Er waren ook ontzettend veel vrachtschepen natuurlijk. Ik kwam net voor de ingang voor het panama kanaal nog een klasgenoot tegen! Die heb ik nog even opgebeld met de scheepsradio! Hij lag natuurlijk nog op bed, want hij mocht pas s’ avonds erdoor.
Panama kanaal moet je gewoon een keer doorheen zijn geweest! Erg mooi! Gelukkig ga ik er over 1,5 week weer door, en met een maand nog een keer! Dan kan ik het nog even bekijken. Naja, verder heb ik niet zoveel te melden, zit op de brug, niet helemaal mijn favoriet, maar ik vermaak me wel. Ik geniet nog steeds van de temperaturen dus wat dat betreft zit ik nog steeds goed.

Nou, tot over 6 weken dan maar!

Groetjes sebas

  • 07 November 2008 - 11:03

    Karel En Anneke:

    Hoi,Sebas,we zijn er jaloers op dat jij zo,n geweldige tijd hebt daar!!!!Maar het is je van harte gegund,hoor!!We vonden de foto's schitterend en je verslagen heel interessant!We wensen je nog een hele goede tijd toe,goede wacht en een behouden vaart!groetjes!!!!

  • 07 November 2008 - 20:42

    Rebec:

    Lieve Sebas!

    Wauw, wat moet dat mooi zijn! Ik heb je ook nog voorbij zien komen op de webcam, erg leuk! Nog een super tijd, en geniet nog maar even van het lekkere weer!
    Vond het leuk je gesproken te hebben van het weekend via de foon, Frank heeft wel een motortje op het oog, maar was nogal prijzig.. Ach over 6 weken kan je het met hem weer overleggen.. :)

    Tot de volgende update!

    Liefs Rebec

    PS: & de groetjes van Frank ;)

  • 07 November 2008 - 22:37

    Pa:

    bofkont

  • 08 November 2008 - 10:54

    Maarten:

    T past net...

  • 08 November 2008 - 20:28

    Eva:

    Hi Sebas,

    Ik heb nog geprobeerd om je te spotten via de webcam, maar helaas zonder succes... Foto's zien er waanzinnig uit, misschien moet ik dat gebied ook maar eens gaan overwegen als reisbestemming!

    Wij hebben ook goed nieuws: vanmorgen is Mirella (en kris natuurlijk ook een beetje) in Kuala Lumpur bevallen van een zoon Lucas. Dus weer een telg erbij in de family. Bijna 5 kilo, dus het was voor Mirella hard werken. Alles zit er gelukkig op en aan.

    Je hoort via de familie tam-tam waarschijnlijk alles wel.

    Veel plezier nog in de amazone!

    Groetjes, Eva

  • 09 November 2008 - 20:18

    Ernst En Greet:

    Hoi sebas,
    Net al je foto's weer bekeken, jeetje al een heleboel gezien hé?
    Geniet er maar lekker van...time fly's !
    Gefeliciteerd nog met je prachtige achterneefje en nichtje.
    Hartelijke groetjes ,Ernst en Greet.

  • 09 November 2008 - 20:21

    Greet:

    Sorry Sebas....was mis !! ik bedoel natuurlijk met de 2 mannetjes!
    Doeiiii

  • 09 November 2008 - 22:17

    Harry Pattenier:

    Hoi Sebas,wat een mooie foto,s allemaal.Je hebt nu al heel wat van de wereld gezien zeg.Ik blijf je foto,s met veel plezier bekijken.Een heel behouden vaart met GODS nabijheid,gr Harry P

  • 10 November 2008 - 21:01

    Pa En Ma:

    als we jullie foto's zien lijkt het meer op een luxe vakantie!(Wordt er ook nog gewerkt?) Die
    witte stranden zijn wel heel aantrekkelijk.Hier stormt en plenst het nu.
    groetjes van thuis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sebastiaan

Heej beste mensen, Ik begin binnenkort aan mijn 2e en laatste stage voor mijn opleiding maritiem officier. Het is de bedoeling dat ik gedurende 6 maanden mee loop met de werkzaamheden aan boord. Dit gaat dan voornamelijk om het werken op de brug(lees:stuurhuis) om te navigeren(lees:de weg vinden)en in de machinekamer, om te assisteren bij onderhoud en reparatie's Hier zal ik mijn handen wel aan vol hebben, maar mocht ik een momentje hebben, dan zal ik hier het een en ander proberen bij te werken! Greetz poppe

Actief sinds 12 Juni 2008
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 22262

Voorgaande reizen:

18 September 2011 - 20 December 2011

1e reis als 3e wtk!!

03 Februari 2010 - 12 Juli 2010

Jumbo Javelin

01 Augustus 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: