Key west en zo! - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Sebastiaan Poppe - WaarBenJij.nu Key west en zo! - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Sebastiaan Poppe - WaarBenJij.nu

Key west en zo!

Door: sebastiaan

Blijf op de hoogte en volg Sebastiaan

09 December 2008 | Britse maagdeneilanden, Road Town

Hallo mensen,
Tijd voor een update vanaf de ms Statendam. Het is hier nu vrij rustig, ik ben eerlijk gezegd de dagen nu echt aan het aftellen om terug naar huis te gaan! Gelukkig zijn dat er niet meer zoveel, nog 1 week en 5 dagen:D:D
Ik zet niet meer zoveel berichten omdat alles een beetje gewoon is voor mij nu, ik maak nog wel het een en ander mee, maar je raakt er aan gewend zullen we maar zeggen. Dat wordt straks wel weer heel anders als we thuis zijn, want dan wordt je bed niet meer iedere dag opgemaakt, en je cabin gestofzuigt, en ook de was zal ik weer zelf moeten doen, in plaats van dat je het in een zak op je cabin zet en het na 3 dagen gewassen en gestreken weer op je cabin terug hangt.
Maarja, daar staat wel tegen over dat we weer heerlijke Hollandse kost kunnen eten, en zo te horen is het weer voor stampot! Hier ik het nog steeds prima wat het weer betreft. Morgen leggen we aan in st Thomas, en ik verwacht een graag of 28, lekker briesje, en de zon niet te vergeten! Kan ik nog net even aan mijn kleur schema werken voordat ik weer thuis ben.
Ik probeer de laatste hand te leggen aan mijn verslagen, wat niet zo erg opschiet, want iedereen is hier altijd maar druk druk, en als je er dan een beetje vaart achter wilt zetten, duurt het weer een paar dagen voordat je het kan corrigeren. Maarja, als het maar op de bus is voor ik in het vliegtuig zit.
Vorige week hadden we weer een mooie meevaller. We zouden voor anker gaan in george town, maar de golven waren te hoog voor onze tenders, dus besloot de kapitein maar door te varen en een halve dag eerder aan te komen in Key west, waar we dus de volgende dag rond 3 uur aan meerde. Key west is een leuk amerikaans stadje, helemaal overspoeld door toeristen. Het is net alsof je in Disney rondloopt. Het enigste wat je er kan vinden zijn goedkope souvenirs en kroegen. Die kroegen hebben we dan ’s avonds ook uitgebreid bekeken, voornamelijk aan de binnen kant want we hadden een overnachting in key west.
Het was een hele toffe avond om te stappen, natuurlijk onder het genot van een paar biertjes! Wel appart, het is daar nu ook winter, maar je staat gewoon in een discotheek wat eigenlijk meer een afdak was met een bar. Geen raam te bekennen in de hele tent. Maakt het wel aangenaam!
Zaterdag lagen we in Fort Lauderdale om nieuwe passagiers te laden voor deze 2 weekse carib cruise. We lagen daar samen met het nieuwste schip van de Lijn, namelijk de eurodam. Ik was daar afgelopen zomer al op geweest voor een rondleiding toen ze gedoopt werd in Rotterdam, maar toen had ik de machine kamer niet gezien, en dit was de kans op die nu wel te zien, dus Lars en ik zijn daar eens gezellig op visite geweest. Op zo’n nieuw schip ziet dat er natuurlijk allemaal super uit! Alles super schoon, het ruikt nog naar de nieuwigheid. Mijn pak was dan gelukkig nog even wit, als toen ik erin ging!
Gisteren, zondag, lagen we voor anker bij Half Moon Cay. Daar dus maar even snel de wal op en even 2 uurtjes genoten van zon zee en wit strand met palmbomen. Voordat jullie nu denken dat ik alleen maar vakantie hou, zal ik maar even vermelden dat ik om half 3 weer gewoon terug was in de machine kamer om daar weer aan de slag te gaan!
Vorige week daar ook al over uren gemaakt want we moesten 2 koppen van een motor vervangen. Dat vond ik natuurlijk allemaal prima, want als er ergens flink gesleuteld kan worden, wil ik daar graag bij zijn! Ik heb mezelf die 2 dagen dan ook prima vermaakt!
Zo, nu zijn jullie weer even een beetje bijgepraat. Ik ga nu nog een paar dagen met de electriciens mee lopen om te zien wat die allemaal aan boord doen, en dan wordt het tijd om de koffers te pakken!
Voor die tijd zal ik nog wel even een update doen, want ik hoop in willemstad Jacco nog even te zien, waar ik mee op de Havo heb gezeten. Hij zit voor 2 jaartjes op dat eiland, dus die heeft het nog wel beter getroffen denk ik;)
Affijn, ik zou zeggen, geniet van het winterse weer, want dat mis ik eigenlijk wel een beetje, en tot snel!

Greetz sebas

  • 09 December 2008 - 17:11

    Mia:

    Ha Sebas,

    Fijn dat je weer snel thuis bent. Wel een hele ervaring natuurlijk. Arco is ook al weer een paar weken thuis.
    groetjes en tot gauw. Cor en Mia

  • 09 December 2008 - 21:37

    Trudy:

    hey Sebas,

    Je weet niet wat je zegt man, verlangen naar het winterweer in Nederland. Als je hier 2 dagen terug bent in het druiligere natte, koude weer en ook begint te buggelen en te snotteren zul je snel terug verlangen naar die heerlijke temperatuur van waar je nu zit. Maar ook ik vind het leuk je weer terug te zien hoor. Daarom tot de kerst.

    Groetjes

    Trudy S


  • 09 December 2008 - 21:40

    Rebec:

    Hey Sebas,

    Ik tel ook de daagjes af dat je weer lekker hier bent!
    Want ik mis de kreten als: boterbloempje, mokkapuntje en ananasschijfje wel hoor.. ;)

    Tot snel, en maak er nog maar een super laatste 2 weekjes van!
    En met Jacco, zal ook wel leuk zijn, denk ik zo!

    Liefs, xx Rebec

  • 11 December 2008 - 02:06

    Eva:

    Hi Sebas,

    het aftellen kan nu zeker beginnen. Geniet er nog maar lekker van hoor, je bent zo weer gewend in NL. Ik zit nog steeds in Kuala Lumpur met mn moeder, gisteren terug gekomen van een weekje Bali, nu nog een paar daagjes op bezoek bij Kris, Mirel en Lucas.
    Als je terug bent in Nl gauw maar eens verhalen uitwisselen!

    Groetjes,

    Eva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sebastiaan

Heej beste mensen, Ik begin binnenkort aan mijn 2e en laatste stage voor mijn opleiding maritiem officier. Het is de bedoeling dat ik gedurende 6 maanden mee loop met de werkzaamheden aan boord. Dit gaat dan voornamelijk om het werken op de brug(lees:stuurhuis) om te navigeren(lees:de weg vinden)en in de machinekamer, om te assisteren bij onderhoud en reparatie's Hier zal ik mijn handen wel aan vol hebben, maar mocht ik een momentje hebben, dan zal ik hier het een en ander proberen bij te werken! Greetz poppe

Actief sinds 12 Juni 2008
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 22253

Voorgaande reizen:

18 September 2011 - 20 December 2011

1e reis als 3e wtk!!

03 Februari 2010 - 12 Juli 2010

Jumbo Javelin

01 Augustus 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: