Update... - Reisverslag uit Lima, Peru van Sebastiaan Poppe - WaarBenJij.nu Update... - Reisverslag uit Lima, Peru van Sebastiaan Poppe - WaarBenJij.nu

Update...

Door: sebastiaan

Blijf op de hoogte en volg Sebastiaan

22 November 2008 | Peru, Lima

Callao/Lima Peru,
scheepspositie: 12°02’.8 Z 077°08’.7 W Status: Gemeerd
Zaterdag 22 nov. 08 16:45 uur
Hallo besten mensen, Excuses voor de lange stilte vanaf de ms Statendam. Ik zag dat mijn laatste bericht al weer dateert van de 6e van november. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier bijna geen gevoel van tijd meer heb. Je zit hier zo in een leven van 7 dagen werken, dat het eigenlijk niet uit maakt of het nu door de weeks is of weekend. Het enigste wat ik bij houd is de weken die ik nog moet voor vertrek naar huis, en hoelang ik nog op de brug sta en wanneer ik weer naar beneden mag.
Inmiddels zijn we dus al weer aangekomen in Peru. Ik moet zelfs even de kalender erbij pakken om te zien waar we tussen 6 nov. en nu geweest zijn. Half moon cay was wel leuk om eens een keer te zien! Als je daar het anker in het water laat vallen, zie je hem gewoon richting de bodem gaan. Je kon daar minster 8 meter diep kijken. Ook zag je dus heel de bulb steven van het schip in het water (Dat is dat ronde ding wat voor op het schip net onder het water zit.) Dit was dus weer het typische witte strand, palmbomen en blauw water!
San Blas was ook een aparte plek om te komen. Ik ben daar niet de wal op geweest, maar heb wel het een en ander kunnen zien vanaf de tender. Tenderen doen we in havens waar we niet aan kunnen leggen, daar gaan we dus voor anker en gebruiken we 4 aangepaste lifeboats om de mensen naar de wal te brengen. Daar voeren de locals dus nog echt in uitgeholde boomstammen rond! De huisjes waren nog met rieten daken, en dit was niet voor de toeristen gedaan! Heel erg primitief dus.
Ook zijn we voor de 2e keer door het panama kanaal geweest, en het was weer prachtig. Ik heb daar ook nog een enorme krokodil van een meter of 4 op de wal zien liggen slapen! Die beesten zijn echt groot!
Verder eigenlijk niet zo veel de wal op geweest, maar ik lig nu voor 3 dagen in deze haven dus kunnen we het weer compenseren! Vandaag zelf ruim een uur met 1 van de tenders door de haven getuft. In die tender is een nieuwe motor gegaan en die moet ingelopen worden, dus in de haven lekker rondjes varen!Voor het eerst dat ik met zo’n ding vaar maar wel grappig!Een paar dagen geleden had ik ook al voor het eerst de statendam zelf onder controle. Ik mocht zelf roerorders geven aan de helmsman net na vertrek en het schip dus eigenlijk besturen!
Tjsaa….dat was het wel even voor nu, alles gaat gewoon zijn gangetje dus niet zoveel spannends te vertellen eigenlijk. Maar als het goed is ga ik hier nog een keer stappen in Lima, dus misschien dat dan de grote avonturen weer gebeuren!
Nog even over de foto’s, ik zit ze net door te kijken en zag ik dat ik ook nog in Grand Turk ben geweest. Dat is de foto met de bar in het water :D Geslaagde middag kan ik jullie zeggen! De foto springend op het strand was Acapulco dacht ik. Van links naar rechts op die foto, ik, Redi (Lido Restr. Medewerker, indonesie), Lenneke (Front office, NL) en René (bloemist, NL). Verder nog wat foto’s uit Cartegena en Half Moon Cay.(Panama hat’s binnen nu en 2 dagen bestellen, kosten rond de $12,-)
Voor nu alvast weer de groeten en tot over 4 weken!
Greetz sebas

  • 23 November 2008 - 11:31

    Fam. Missiaen:

    Hoi Sebas.

    leuke foto's zeg.
    Nog 4 weekjes en dan ben je weer terug aan het veerse meer.
    Klein verschilletje maar t'is ook water he.

    groetjes uit Hulst

  • 23 November 2008 - 16:06

    Jacco En Nadia:

    Basjuhhhhh!! Net ff je verhaal gelezen, wat een kutleven heb jij zeg ;) hehehe goeie zaak ouwe :P Ej we zien dr echt na uit dat je binnenkort hier aanlegt! Groeten Jacco en Nadia

  • 23 November 2008 - 21:09

    Rebec:

    Basje!

    pff wat een naar leven heb je daar toch op dat schip.. ;)
    Nog maar een paar weekjes idd, dan ben je weer in het hollandse!
    Vandaag sneeuwde het hier zowaar, en niet zo een beetje ook! de sneeuwpoppen zijn gemaakt en het is spekglad!
    Afijn, ik spreek je snel weer!

    Liefs Rebec

  • 28 November 2008 - 11:48

    Pa En Ma:

    Hoi Sebas, je hebt weer leuke foto's! Zaterdag weer door het panama-kanaal? geef even de tijden door!
    groetjes van thuis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sebastiaan

Heej beste mensen, Ik begin binnenkort aan mijn 2e en laatste stage voor mijn opleiding maritiem officier. Het is de bedoeling dat ik gedurende 6 maanden mee loop met de werkzaamheden aan boord. Dit gaat dan voornamelijk om het werken op de brug(lees:stuurhuis) om te navigeren(lees:de weg vinden)en in de machinekamer, om te assisteren bij onderhoud en reparatie's Hier zal ik mijn handen wel aan vol hebben, maar mocht ik een momentje hebben, dan zal ik hier het een en ander proberen bij te werken! Greetz poppe

Actief sinds 12 Juni 2008
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 22269

Voorgaande reizen:

18 September 2011 - 20 December 2011

1e reis als 3e wtk!!

03 Februari 2010 - 12 Juli 2010

Jumbo Javelin

01 Augustus 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: